Abstract:
ජීල විදයාත්මක මිනිවා ව්ලභාල ධර්මවේ අංගය වව වවසු වත්ලයන් වකවරන් වලනව් ව ල
ද ඔව න් ශා වමීය ඳ ද වේ. වත්ල වෝකය තුෂ ධජීය අලයතා පුර්ණය වශා ලන
ලංගිකත්ලය මිනිවාට ද වඳොදු වංසිේධියකි. එවශත් වංව්කෘතික වත්ලවය ලන මිනිවා ජීල
විදයාත්මක අලයතා ූරර්ණය යන ී මාවලන් ඳරිභාහිරල ලංගිකත්ලය ශා බැවේ. වංව්කෘතික
ශා වමාජීය වාධක වමඟ මානල ලංගිකත්ලය මිනිවාට අනනය ඳ රඳංචලයකි. මානල ලංගිකත්ලය
වකවර් ඳැනව ණු වමාජීය සුවමාදර්යන් අනනය වූ මානීය ී මාලන් වංකනවයන් ශා බේධ
වූ ඇලතුම් ඳැලතුම් ලලන් ඊට සුවිවේෂිකත්ලය ආවරෝඳණය ී ඇත. වම් අනනයතාල හුවද
වමාජ නිර්මිතය ලන අතර වංලාදවයහි අලකා අල්ඳය. වමම ඳඨිතවයහි අභිඳ රාය ේවිතීක
මූා රමත ඳදනම්ල ජීල විදයාත්මක මානල ලංගිකත්ලය ශා රාිතකෘත වූ වමාජීය වංකල්ඳයන්
ශා භාවිතාලන් වංලාදයට බඳුන් කිරීම. . ිත්ටාචලාරගත මානලයා විවයහි ඳෘථු වව
අලධානය දිනු මානල ලංගිකත්ලය හුවද චලර්යාල වනොී වාහිතය කාදිවයහි ඳලා රව
ජනීයය මාතෘකාල ද වලනව් අරදාණු වශා වයොදා වූල ද වේ. ඳ රජනනය අරදාණු වකොට
ගත් වත්ල වෝකවයහි ලංගිකත්ලවයන් ඳරිභාහිර වංවර්ගීය අලයතාල වකවරහිම ු වනොවූ
ව්ලරඳය මානල ලංගිකත්ලය තුෂ දිව්වේ. වඩව්මන්ඞ් වමොරිව් (Desmond Morris) ද ලන
අන්දමට මානල ලංගිකත්ලය වවසු වත්ලයන් වකවරන් වලනව් ලනුවේ ව ල ධජීය ඳසුබිම
ඳැලතිය ද (වමොරිව් 1967:19) මානල වමාජගත ක්ෂණ තුෂ ඒලා සුවිවේෂි අනුකනය
ද ල. . වම් වකවරහි බ ඳෑ වංව්කෘතික ලර්ධනයන් වූ ලග වඳන්ලා වදන වමොරිව් ඒ පිළිබල ලන වමාජීය වම්බන්ධතා නිරාලරණය කර. (Morris 1967: 57-59) ඓතිශාසික ශා
අදයකාලීන භාවිතයන් තුෂ මානල ලංගිකත්ලය ශා වබැදි බහුරී වංකල්ඳයන් වමාජගතල
තිබුණ ද ඒලා වබොවශෝමය නිරාලරණය වනොවූ වංලාදය එලැනි ඳසුබිමක එලන් භාවිතාලන්
වංලාදයට වයොදා කිරීම ද වමම ඳඨිතවයහි අරදාණකි.